Waarom een keurmerk HNV voor de Horeca?
Iedere branche kent zijn eigen bijzondere risico’s en dient op een eigen manier bedient te worden. Vanuit de filosofie van Het Nieuwe Verzekeren (www.hetnieuweverzekeren.eu) hebben wij een keurmerk ontwikkeld speciaal voor de Horeca.
Horecaondernemers adviseren wij over de risico’s die de continuïteit van hun onderneming in gevaar brengen en we zullen samen met de ondernemer bekijken welke risico’s hij/zij wenst te verzekeren.
Dit betekent niet eenmalig een gesprek voeren en verzekeringen in orde maken, nee, dit betekent dat wij het gehele jaar door in gesprek blijven met de ondernemer en hem blijven wijzen op risico’s en op mogelijkheden.
Waar kan de horecaondernemer op rekenen?
Het Nieuwe Verzekeren spreekt over vijf belangrijke kernwaarden waaraan advies en jaarlijkse bediening aan moet voldoen. Vanuit deze vijf kernwaarden is dit keurmerk geboren en zullen wij er alles aan doen om ervoor te zorgen dat de ondernemer kan doen waar hij/zij goed in is, namelijk ondernemen! Wij zorgen er vervolgens voor dat hij/zij geen slapeloze nachten heeft over de continuïteit van zijn/haar onderneming.
Kernwaarde 1: Adviseren in plaats van verkopen
Wij geloven niet in het “verkopen” van verzekeringen. Dat betekent dat wij de daadwerkelijke risico’s van het bedrijf boven water halen en de ondernemer daar een advies over geven. Een advies kan zijn om te verzekeren, maar verzekeren is zeker niet altijd de beste oplossing. Een goed advies over het risico vinden wij waardevoller dan het direct sluiten van een verzekering.
Kernwaarde 2: Het advies moet waardevol zijn
Als ondernemer mag je het advies van jouw adviseur als zeer waardevol verwachten, daar betaal je hem/haar tenslotte voor. Wij leveren toegevoegde waarde aan de horecaondernemer doordat wij veel kennis hebben van de risico’s binnen de horecabranche en omdat wij verder gaan dan alleen het in orde maken van het verzekeringspakket. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een groot netwerk van andere specialisten met wie wij zeer nauw samen werken en waarop onze klanten een beroep kunnen doen.
Kernwaarde 3: Aandacht
Een mooi gezegde zegt: “Alles waar de klant aan dacht was aandacht”
Dit is menseigen, ieder mens vindt het belangrijk om aandacht te krijgen. Wij vinden het belangrijk om deze aandacht te geven!
Doordat wij de horecaondernemers het gehele jaar door op de hoogte houden van risico’s en wet – en regelgeving houden wij voldoende contact met de klant. Wij houden actualiteiten in de gaten waarop in gespeeld dient te worden, dat hoeft onze klant niet zelf te doen. Daar zijn wij voor!
Kernwaarde 4: Risicomanagement
Vanuit de rol als risicomanager en specialist op het gebied van horecarisico’s maken wij een analyse van de daadwerkelijke risico’s binnen de horecaonderneming en wordt er een op maat gemaakt advies gegeven. Niet alle ondernemers zijn gelijk en niet alle ondernemingen lopen dezelfde risico’s. Het simpelweg sluiten van een standaard verzekeringspakket zou niet verstandig zijn. Naast de verzekerbare risico’s spreken we met de ondernemer ook over de niet verzekerbare risico’s. Op basis van dit advies en aan de hand van het plan van aanpak gaan we samen met de ondernemer aan de slag.
Kernwaarde 5: Onderhoud
Wij geloven in een op vertrouwen gebaseerde relatie tussen ons kantoor en onze klant. Dat vertrouwen kan er alleen zijn als er voldoende contact blijft en wij op de hoogte blijven van wat er speelt binnen de horecaonderneming. Daarom komen wij minimaal één keer per jaar bij de ondernemer langs om door te spreken wat er speelt, wat er eventueel veranderd is binnen zijn/haar onderneming en wat hij/zij anders zou willen zien. Het kan niet zo zijn dat we één keer alles regelen en er vervolgens vijf jaar lang geen contact is met de adviseur. Een onderneming is constant in beweging en daarmee veranderen de risico’s ook constant. Wij blijven daar graag van op de hoogte!
Waar kunnen we mee starten?
Ben je als horecaondernemer nieuwsgierig naar wat wij voor jouw onderneming kunnen betekenen? Wij hebben een Horeca APK ontwikkeld waarmee we in korte tijd een aantal risico’s met jou bespreken en op basis waarvan wij een voorstel kunnen maken.
De tijd die wij investeren in deze Horeca APK nemen wij voor onze rekening omdat wij het belangrijk vinden om ondernemers te wijzen op de risico’s en hen een rustige nachtrust gunnen.
Ben je geïnteresseerd in deze APK?
Mail ons op info@nouveauconsultancy.nl of bel naar ons kantoor 0186-203032
Wat kan je nog meer doen?
Om op de hoogte te blijven van de risico’s binnen de horeca en er achter te komen hoe wij tegen deze risico’s aan kijken kan je ons volgen op facebook en Instagram. Ook zullen wij geregeld artikelen plaatsen op onze website www.nouveauconsultancy/horeca